“De der kan underviser, de der ikke kan lovgiver.”

 

Inklusion virker ikke efter hensigten, alle skal udvikle sig!! Ellen Trane vil ændre formålsparagraf!!Test der ikke kan bestå prøven!! Nationale test under pres!! Mere karakterræs i folkeskolen!! Lange skoledage gør ikke eleverne dygtigere!! Lærerne flygter fra jobbet, stigning på 150% siden reformen!!Nye nedskæringer til skolen!!Og jeg kunne fortsætte hele natten med at opremse overskrifter i medierne. Forleden morgen hørte jeg for første gang, at der blev sagt, at skolereformen, ikke havde været en succes. Det blev nævnt i sammenhæng med den reform, der nu skal trækkes ned over hovedet på gymnasierne.

Det er dog en underlig verden, få mennesker sætter regler for en hel verden, skoleverden. De der kan underviser, de der ikke kan lovgiver.” Disse ord sidder på en af mine kollegers bil, 9 små ord, men hvor siger de meget. Hvor blev Coridon af i alt dette her?

Jamen dog, den 22. december 2015 offentliggjorde Bjarne Corydon, at han forlod dansk politik til fordel for en toppost i konsulentfirmaet Mckinsey.

Citat: ”Som Finansminister stod han bag en række reformer. Corydons aftryk var af sådan en karakter at Berlingske Business Magasin  Magtanalyse fra 2014 angav ham som Danmark mest magtfulde person, – endda foran sin statsminister, Helle Thorning-Schmidt. Vurderingen var da at han og de radikales leder Margrethe Vestager “sammen med deres embedsmænd [udgjorde] et sjældent effektivt og velfungerende team”: citat slut. Nå, men så fik han da ordnet finanserne her først, smutter så videre og overlader skraldet til den næste finansminister.

Portaler, undervisningsportaler, det vakler med det kreative. Belejligt med alle de portaler, der blusser op på nettet. Tilpasset FFM og lige til at hoppe ud i. Vi skal ikke tænke selv og det skal eleverne næsten heller ikke. Kreativitet er blevet et fremmedord.

Så kommer denne her, et skud i tågen.

Det kan virke, som de er ved at løbe tør for tiltag. Nu har jeg undervist i faget i 12 år og kun oplevet to gange, at elever skulle fritages fra Kristendomskundskab og de var ikke muslimer, men Jehovas Vidner. Mine muslimske elever har deltaget aktivt og interesseret. Noget helt andet er, at faget burde døbes om til “Religioner, filosofi og livskundskab”, det vil give meget mere mening og nedenstående overflødig.

http://www.altinget.dk/artikel/minister-overvejer-obligatorisk-kristendom

Minister overvejer at indføre obligatorisk kristendom. Efter pres fra Dansk Folkeparti og Konservative åbner undervisningsminister Ellen Trane Nørby (V) nu for at ændre reglerne, så eleverne ikke længere kan blive fritaget for kristendomsundervisningen i folkeskolen.

Tjaaa, en skal høre meget, før ørerne falder af 🙂 Spændende hvad næste træk bliver.

 

 

Skriv et svar